ערן פולק מסביר על ההשפעה של עיצוב ואבזור המשרד להצלחת העסק

במציאות התחרותית של ימינו, על-מנת לשגשג לאורך זמן נדרש כל עסק בכמעט כל תחום להקדיש תשומת לב לפרטים רבים, כולל כאלה שאולי ברגע הראשון לא נתפשים כמשמעותיים במיוחד. הסיבה לכך היא  שבמקרים רבים המרחק בין הצלחה לבין כישלון עלול להיות קצר מאוד, ועל כן גם אם המשקל של פרמטר מסוים בהתנהלות הכללית של העסק אינו גבוה, עדיין כדאי לעשות את המקסימום כדי להבטיח שכל אספקט תורם את חלקו ומספק תועלת גבוהה. בפרט כדאי לתת את הדעת על עיצוב ואבזור כפי שמסביר ערן פולק.

ליצור את התדמית הרצויה

אחת הדרכים שבהן עיצוב ואבזור המשרד תורמים להצלחת העסק היא בכך שהלוק של המשרד משפיע במידה בלתי מבוטלת על התדמית של העסק. כדאי לזכור שאין כמעט משרד שלא מגיעים אליו לקוחות בתדירות כזו או אחרת, ובמקרים רבים המראה של החלל שבו פועלת החברה הוא זה שיוצר את הרושם הראשוני אצלם – רושם שכידוע השפעתו משמעותית עד מאוד. גם כשישנה היכרות מסוימת בין החברה לבין הלקוחות – דרך האתר של העסק, שיחות טלפון שהתנהלו, מיילים וכו' – עדיין ישנה השפעה רבה לרגע שבו הווירטואלי הופך לפיזי והלקוחות מגיעים למשרד ומתבוננים סביבם כדי להתרשם מכם.

על-מנת להבטיח את יצירת התדמית הרצויה, רצוי קודם כל להבין מהם הערכים שמנחים את הפעילות העסקית שלכם ובעצם איזו תדמית ברצונכם לשדר: יצירתיות, אמינות, ניסיון, אמביציה, יציבות, חשיבה מחוץ לקופסא, יוקרה, הצלחה והאפשרויות עוד רבות וכמובן שניתן גם ליצור תדמית שמשלבת מספר ערכים.

דאגה לרווחת העובדים

דרך נוספת שבה תורם העיצוב והאבזור להצלחת העסק היא באמצעות דאגה לרווחת העובדים. ערן פולק מסביר שההון האנושי הוא משאב יקר ערך במיוחד עבור כמעט כל עסק בכמעט כל תחום, ועל-מנת למשוך עובדים מוכשרים, לשמור אותם ולהבטיח שהמחויבות שלהם להצלחת העסק תהיה מקסימלית ובהתאם לכך גם תהיה ההתנהלות היומיומית שלהם, חשוב ליצור סביבת עבודה מטופחת ומעצימה.

חשוב להבהיר כי סביבת עבודה אופטימלית היא הכרח בכל עסק, קטן כגדול. כולנו שמענו על תנאי העבודה המפנקים במיוחד בחברות היי-טק, אבל כדאי לזכור שגם בתחומים אחרים שעות העבודה הולכות ומתארכות ואם רוצים שכל עובד ייתן את כל כולו לחברה לאורך כל יום העבודה, חובה לדאוג לו ולהשקיע בסביבת העבודה – הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פרקטית. הפן האסתטי מייצר משרדים מרהיבי עין ומעניינים, כך שהשגרה פחות שוחקת, ובהיבט הפרקטי חשוב לקחת בחשבון את כל המרכיבים שמאפשרים עבודה נוחה: כיסאות ארגונומיים ואיכותיים במיוחד, שולחנות שתוכננו במיוחד עבור כל עובד ועובדת בהתאם לאופי העבודה הספציפית, תאורה נעימה, מרחב מספיק גדול כדי שהעובדים לא ירגישו חנוקים ועוד.

סדר וארגון

עוד סיבה שבגללה ממליץ המועמד לתפקיד הממונה על התקציבים באוצר ערן פולק להשקיע מחשבה וגם משאבים אחרים דוגמת כסף בעיצוב ואבזור המשרד היא שמשרד מתוכנן היטב, ובפרט כך שיישמרו בו הסדר והארגון, מאפשר עבודה יעילה במיוחד. בהקשר זה כדאי לזכור שכמעט בכל משרד מתבצעות מדי יום אינספור פעולות ומתקבלות החלטות רבות, ובלגן עלול לגרום ראשית כל לכך שכל פעולה תימשך זמן רב, הרבה יותר מכפי שצריך (ובסופו של דבר זמן עבודה מיתרגם לכסף), ושנית, עלולות להתרחש טעויות רבות יחסית – שגם להן עלות כספית. בהתאם השקעה בעיצוב משרד מסודר ומאורגן עשויה לחסוך כסף רב.

המלצה נוספת היא להשקיע בציוד – מחשב איכותי למשל חוסך זמן עבודה, וזמן כאמור שווה כסף – וכך גם לגבי כל פריט ציוד שנדרש לצורך התפעול השוטף של העסק.

השארת תגובה