עיצוב משרד עורכי דין המשדר יוקרה ומקצועיות

התחרות בין עורכי דין מחייבת אותם לעצב את המשרד ברמה גבוהה ובאיכות בלתי מתפשרת. לעורכי דין אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני, מה גם שרוב הלקוחות מצפים מלכתחילה להגיע למשרד אלגנטי שמשדר יוקרה ומקצועיות. השאלה המתבקשת היא כיצד עומדים בסטנדרטים כאלה של עיצוב פנים ועל מה כדאי לשים דגש. כמו כן, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע טרם עיצוב המשרד וזאת כדי למנוע חריגה מתוך מסגרת התקציב.

טיפים לעיצוב המשרד

הנה למשל כמה טיפים שבהם ניתן להיעזר במידה ומעוניינים לעצב משרד עורכי דין באופן שמשלב בין אלגנטיות, יוקרה ומקצועיות:

א. כל המוסיף גורע – הקו המנחה של עיצוב משרד עורכי דין צריך להיות מינימליזם. בניגוע לנותני שירותים אחרים כמו למשל בתחומי הבידור או העיצוב, במשרדים של עורכי דין אין מקום לקשקושים מיותרים.

עודף צבעים, גוונים ואלמנטים דקורטיביים עלולים להשיג את האפקט ההפוך ולהרחיק לקוחות פוטנציאליים, בעוד עיצוב סולידי יגרום להם להרגיש תחושת ביטחון ויציבות. כמו כן, מומלץ לבחור צבעים מנחים וכהים עבור עיצוב הכניסה ולגוון את המראה הסטנדרטי רק במשרדים או בחדרי הישיבות.

ב. התאמת העיצוב לסוג השירות – יש היבט אינפורמטיבי חשוב בעיצוב משרדי עורכי דין וניתן לראות זאת באופן שבו מתאימים אותו לסוג השירות. במילים אחרות, רצוי להשתמש בעיצוב על מנת להדגיש את ההבדלים בין תחומי העיסוק של עורכי דין. לקוח שמגיע למשרד עורכי דין על מנת להגיש בקשה לצו קיום ירושה למשל יצפה לעיצוב אחר מאשר לקוחות שרוצים להתייעץ עם עורך דין בנוגע לענייני תעבורה.

מבחינה מעשית, יש הרבה דרכים להתאים את העיצוב לסוג השירות. אפשר למשל לתלות על הקירות תמונות שמתכתבות עם תחום המומחיות של עורך הדין ולהוסיף מידע רלוונטי בספרים, חוברות ומגזינים. אלו הדברים הקטנים שעושים הבדל גדול והופכים משרד סטנדרטי למקום שמשדר יוקרה ומקצועיות.

ג. הגדרה מראש של מסגרת התקציב – הקושי העיקרי בעיצוב פנים של משרדים בא לידי ביטוי בשמירה על מסגרת התקציב. מהבחינה הזו אין הבדל בין משרד עורכי דין שמאפשר הגשת בקשה לצו קיום ירושה, משרד עורכי דין לדיני תעבורה או משרד נוטריון. למעשה, עיצוב חלל הפנים מחייב מראש הגדרה של מסגרת התקציב גם בבתים פרטיים וזאת משום שקל מאוד לחרוג ממנו.

הפתרון הוא כמו תמיד להכין שיעורי בית ולהגדיר את מסגרת התקציב לפני תחילת העבודה. אפשר לקבל הצעות מחיר מ-2-3 מעצבי פנים, לברר לגבי העלות הממוצעת ולהתרשם מהוצאות של קולגות.

החשיבות של עיצוב המשרד

ידע הוא כוח ועבור עורכי דין שמעצבים מחדש את המשרד הוא גם יכול להיות שווה הרבה מאוד כסף. על אף הקשיים, מומלץ להשקיע בעיצוב המשרד: לרושם הראשוני יש משמעות ובעזרתו ניתן להגדיל את מספר הלקוחות.