נזילה במשרד שכור – מה עושים?

השכרת משרד מחייבת חוזה משפטי שמגן על האינטרסים של הצדדים השונים בהסכם. עם זאת, יש מקרים שבהם לא ברור על מי מוטלת האחריות ומי צריך לשלם על תיקון ליקויים כמו נזילות מים ורטיבות. הנה כל הפרטים
משרד שכור יכול להיות נכס נדל"ן שמניב תשואה גבוהה לאורך זמן. מן העבר השני, בעלי עסקים בוחרים לשכור משרד כאשר הם לא רוצים להתחייב לזמן ארוך או במקרים שבהם הם זקוקים למקום זמני לעבודה, קבלת קהל, פגישות וכן הלאה. בכל אחד מהמקרים האלה, ההתנהלות בין הצדדים חייבת להיות מבוססת על חוזה משפטי מנומק וקביל.
הבעיה מתחילה כאשר מתעוררות נסיבות שבהן לא ברור על מי מוטלת האחריות לתקן ליקויים. בתוך הרשימה הזו, אחד מליקויי הבנייה הנפוצים ביותר הוא בעיות רטיבות ונזילות. למעשה, נזילה של מים בתוך משרד עלולה לגרום נזק למוניטין של בעל העסק ואף למנוע ממנו לבצע את העבודה היום יומית שלו. בנוסף, הנזילה מסכנת את הציוד ואת אמצעי התקשורת שיש במשרד ולכן חשוב לטפל בה במהירות.

כך פועלים במקרה של גילוי נזילה במשרד

ברמה המשפטית, יש כמה דברים שאפשר לעשות על מנת לטפל בנזילה בצורה שתהיה כמה שיותר אפקטיבית ומשתלמת עבור שני הצדדים המעורבים בקונפליקט:
א. בדיקת הפרטים שמופיעים בחוזה – חוזה משפטי שמגן על האינטרסים של הצדדים השונים יכול לכלול בתוכו התייחסות ספציפית למקרים של נזילות מים. אם בחוזה מופיע שהשוכר הוא זה שצריך לטפל בנזילה, לא תהיה לו עילה משפטית והמשכיר לא יצטרך לשלם. מנגד, יש גם חוזים שבהם האחריות היא של המשכיר – באופן מלא או חלקי.
ב. תיקון ליקויים בחלוקה בין הצדדים – אפשרות אחרת היא להתרשם מכך שאין התייחסות ספציפית בחוזה למקרה של נזילה ולהחליט על חלוקת המשאבים בין הצדדים. כאן למעשה גם השוכר וגם המשכיר משלמים ביחד על תיקון הנזילה, מתוך נקודת הנחה שלפיה מדובר באינטרס משותף שלהם לפתור את הבעיה כמה שיותר מהר.
ג. אובדן ימי עבודה – בעיה נוספת מתעוררת כאשר המשכיר מסכים לשלם על תיקון נזילה, אך השוכר דורש ממנו פיצוי על אובדן ימי עבודה. בניגוד להשכרת בתים ודירות שבהן אין משמעות לאובדן ימי עבודה בגלל תקלות, עם משרדים שונים מדובר על שיקול מהותי שצריך להביא אותו בחשבון כבר במעמד החתימה על החוזה המקורי.

איתור נזילות למניעת בעיות

אחד הדברים הכי טובים שמשכירי משרדים יכולים לעשות כדי למנוע עוגמת נפש זה לתאם שירותי איתור נזילות. באמצעות שירות מן הסוג הזה אפשר לאתר את הנזילות השונות עוד לפני שהשוכר מקבל את המפתח למשרד, למנוע מבעיות קטנות להפוך לתקלות חמורות ולחסוך בהוצאות. מעבר לכך, שירותי איתור נזילות מתבצעים כיום בטכנולוגיה מתקדמת ובאופן שלא מחייבת הרמת מרצפות או שבירת קירות.
איתור נזילות שמבוסס על שימוש במצלמה תרמית למשל מאפשר לבעלי משרדים לקבל תמונת מצב אמינה על הנכס שלהם. כאשר שירותי האיתור כוללים הנפקת דוח ממצאים מפורט לגבי מצב הצנרת והרטיבות, בעלי המשרדים יכולים להשתמש בזה על מנת להטיל את האחריות לתיקונים על הקבלן או על בעל הנכס הקודם. בכל אחד מהמקרים האלה, הדגש הוא על שימוש בשירותי איתור מקצועיים כדי לדעת מה באמת קורה מתחת לפני השטח.
לסיכום, נזילה במשרד שכור מחייבת טיפול מהיר בין הצדדים ודורשת הסכמה על האופן שבו מממנים את הפתרון. אם בעלי משרדים רוצים למנוע את זה, כדאי להם לתאם איתור נזילות.