איך לעצב את המשרד – יעילות תפקודית

איך לעצב את המשרד – יעילות תפקודית

לא תאמינו כמה העיצוב יכול להשפיע על תפוקת העבודה של העובדים במשרד. נציב בפניכם טיפים לשינוי פיזי במרחב העבודה המתחייבים להשפיע על עובדים ושיכולים להוות קריטריונים לבחינת יעילות עיצוב המשרד שלכם

 

ריהוט מותאם למידות העובדים

סביבת העבודה צריכה במינימום להציע תנאי עבודה פיזיים סבירים. כל המשתמש בעמדות העבודה אמור להגיש נוחות מינימלית שלכל הפחות. עליכם לקחת בחשבון שעובד שמשמש בעמדה שהיא לא במידותיו ולא ארגונומית לפחות במינימום האפשרי, הוא עובד שלא נוח לא, שלא נעים לו וכואב לא. עכשו תארו עצמכם יושבים כמה שעות טובות כשלא נעים לכם ואף כואב, כנראה שזה ישפיע על מצב הרוח, המוטיבציה ועל התפוקה. ובייחוד תארו לכם מצב שבו העובדים לוקחים חופשי מחלה כדי לפצות את הגוף על חוסר "הנוחות" בעבודה. נכון, בהחלט כדאי למנוע את זה – לטובת כל המעורבים.

ההשקעה ברכישת ריהוט ארגונומי יכלה להיות יקרה יותר יחסית לריהוט פשוט. עם זאת, זו השקעה לטווח ארוך, כמה כבר בלאי יש לריהוט במשרדים?! בנוסף, מתפוקת העובד אתם מרוויחים הרבה יותר.

מרחב עבודה

כאשר אתם בוחרים את המשרד הייעודי שלכם, חשוב שתחשבו על צורכי המשרד לטווח ארוך. מעבר לבחירת ריהוט שתדרשו באופן כמעט חד פעמי עליכם לקחת בחשבון את כמות הדברים שתדרשו לאחסן כיום והאם הכמות הזו צפויה לגדול עם הזמן. המשרד אמור להכיל את כל זה. נכון, תמיד אפשר לבחור ריהוט יחסית יותר קומפקטי לפעמים זה יספיק.

קחו בחשבון כי המרחב צריך לאפשר במינימום תנועה המעברים ללא מגבלות הן עבור העובדים במשרד והן עבור הלקוחות (לא רק בחדר הישיבות אלא גם במפגישות המסדרון). המרחב צריך להראות אסטטי, ומקצועי. כמו שציינו המרחב צריך לאפשר אחסון רלוונטי בלי שהוא יראה מחסן, וחשוב לא פשוט, האחסון צריך להיות נגיש. העובד לא צריך לבזבז זמן יקר של העבודה בחיפוש אחר תיקייה, זה צריך להיות נגיש, לפי קטגוריות וחשוף למבט מבלי שיהיה צורך לפשפש.

רעשי רקע

משרד יהיה אשר יהיה גודלו תמיד ילווה ברעשי עבודה מינוריים או מאג'וריים. ככל שיותר עובדים משמשים בחללים צפופים יחסית כך הרעש גדל. תשאפו לייצר הרעשים משפיעים על חשופים אליו. ראשית ברעשים מהווים הסחות דעת, יכולים ליצור אוירה מתוחה, להפריע לרצף העבודה ועוד. כמובן שאלו משפיעים על התפוקה של העובד.

אם הרעש הוא חלק בלתי נפרד ואין באפשרותכם לבודד אותו פיזית (מה שיכל להיות המעשה האופטימלי) תשאפו לייצר את התנאים שיאפשרו התגברות על השפעות הרעש.

  • ספקו לעובדים אוזניות שיוכלו להאזין למוזיקה שלהם ולבודד עצמם מרעשי הסביבה
  • צרו מחיצות פיזיות – מנעו בכך ההפרעות בחוש הראייה. הפרעה בכמה חושים במקבלים יכולה להיות מאתגרת במיוחד.
  • הציעו לעובדים להביא אלמנטים אישיים המאזנים את רמות החרדה והמתח בתחושה חיובית (תמונות, עציץ, פיסלון).
  • תחסמו מקורות רעש – אטמו או הימנעו מפתיחת חלונות או דלתות הפונים לרחוב סואן.

אור בעניים

חקרים רבים מעידים על כך כי שתאורה מתאימה יכולה להיות גורם ישיר לייעול העבודה. לייתר דיוק, שטף אור של 400 לוקס ליחידת שטח.

אז איך מגיעים לזה? משלבים! שילוב בין תאורה מלאכותית (רצוי שולחנית) לבין אור יום טבעי מהחלונות = המיטב עבור העובדים.

אם עוד לא בחרתם את מבנה המשרד שלכם, בחיפושים אחר הייעודי, תבחנו הייטב את נושא החלונות במשרד וכמה שעות אור יום הוא מאפשר לכם.

נעים כמו ברחם

הטמפרטורה במרחב העבודה יכולה להוות סוגיה בפני עצמה. אומנם לכל משרד סביר להניח שיש מיזוג אויר, אך הקונצנזוס בדבר הטמפרטורה שלו בין הנוכחים במשרד קיימת תמיד.

צרכי המיזוג של עובדים עם מידת ניידות גבוהה שונים מה צרכים של עובדים עם ניידות מצומצמת. ממחקרים שנעשו בתחום נמצא שטמפרטורה של 25 מעלות מביאה למיטב התוצרים הן מבחינת יעילות והן מבחינת דיוק.

שורה תחתונה – חמישה דברים יקרים מפז ליעילות העבודה בעסק שלך!

השארת תגובה